טוב לשמור על קשר
יש עצמאים רבים (בדרך כלל, עוסקים פטורים) אשר פונים לעזרה מקצועית רק אחת לשנה- לצורך הכנת הדו"ח השנתי ובמהלך השנה כולה, מתמודדים בכוחות עצמם. עקרונית, זה רעיון טוב וחסכוני. מרבית העסקים הקטנים יכולים להסתדר רוב השנה לבדם, ואם צריך עזרה מקצועית- המייצג המסור שלהם נמצא במרחק שיחת טלפון או הקלקת עכבר.
למרות זאת, הנוהל במשרדנו הוא שבערך באמצע השנה אנו פונים אל מרבית החד- שנתיים בבירור ושיחה ידידותית על מצבם, מה קורה איתם (עסקית ואישית), מה התחזית להמשך השנה וכד'. הרעיון הוא שלפעמים השיחות יש להן ערך ולהלן 2 דוגמאות:
ו' הנה עוסקת קטנה שעד השנה היו לה הכנסות נמוכות וכמובן- היתה מאוד מתחת לסף המס. בעקבות המייל שלנו, התברר שהשנה קרתה לה פריצת הדרך המיוחלת. הכנסותיה בשמונת החודשים הראשונים של השנה היו כ- 400,000 ₪ ורווחיותה כ- 340,000 ₪.
כדי לשפר את התמונה, ו' איננה משלמת כלל מקדמות למס הכנסה ודמי ביטוח לאומי נמוכים- הכל על בסיס העבר.
המסקנה מההתקשרות היא "ידידתי, נכון להיום את חייבת לרשויות המס כ- 113,000 ₪, תתכונני".
ט' הוא עוסק פטור עם פעילות אמנותית זעומה, בעיקר מאחר והיה בחופשת מחלה ממושכת. בשיחתנו, הוא סיפר שלאחרונה החל לעסוק בתיווך נדל"ן והוא רואה ברכה בעמלו.
היה עלינו ליידע אותו שכניסתו לתחום הנדל"ן מחייבת אותו לשנות את מעמדו לעוסק מורשה לאלתר (בלי קשר להיקף פעילותו)- דבר הכרוך בשינוי אירגוני משמעותי עבורו.
ולמה כל זה חשוב לך קורא/ת יקר/ה? מאחר וייתכן ויש לך חבר/ קרוב שגם הוא מעביר את החומר למייצג שלו אחת לשנה. המליצו לאותו חבר/ קרוב/ אדם שאתם חפצים ביקרו ליזום הוא את ההתקשרות עם המייצג שלו, לספר לו ביוזמתו מה קורה ולשאול אם יש במה שסיפרתי דברים משמעותיים שכדאי לנו לחשוב עליהם.
המייצג של החבר שלך יעריך את הרצינות והאחריות של האיש, ולפעמים השיחה אפילו תהיה מועילה.